Dermatoscopie

Datum:
n.o.t.k.
Tijdstip:
18 september vanaf 14.00 uur | 11 november vanaf 16.00 uur (deze scholing bestaat uit 2 dagdelen)
Locatie:
Gebouw Strijp-Z, Tilburgseweg-West, 100, 5652 NP, Eindhoven
Accreditatie:
11 punten
Prijs:
€ 550,00

Het onderwijs richt zich vaak alleen op het herkennen van huidkanker. Niet op goedaardige afwijkingen die erop lijken. In deze nascholing vergroot u uw kennis van de diagnostiek met het blote oog en het gebruik van de dermatoscoop. U krijgt meer grip op de beoordeling van plekjes waar de patiënt zich zorgen om maakt maar die goedaardig blijken te zijn.

We richten ons op de diagnostiek van de 12 meest voorkomende groene en rode (on)zeker maligne, vlaggen. Deze nascholing is bedoeld om de differentiatie tussen goed en fout, pluis en niet pluis te optimaliseren. Hierdoor vermindert het aantal onnodige excisies en verwijzingen.

Contactonderwijs wordt gecombineerd met online leren. De scholing bestaat uit twee dagdelen met enkele weken daartussen. Voor de eerste bijeenkomst maakt u online een entreetoets. Tussentijds levert u een casuïstiekopdracht in waarop u feedback krijgt. We sluiten af met een online eindtoets.

U ontvangt het zakboekje 'Dermatoscopie voor de huisartsenpraktijk, de groene en rode vlaggen'.

Dermatoscoop
Nadat u zich heeft aangemeld krijgt u een e-mail met de vraag of u een dermatoscoop heeft en zo ja welk merk en type. Heeft u geen dermatoscoop dan is dat geen probleem. Wij zorgen voor voldoende dermatoscopen en/of koppelstukjes die nodig zijn voor het maken van foto's via een camera. Na de tweede bijeenkomst kunt u de dermatoscoop, die u in de nascholing gebruikt, met korting kopen.

Docenten:
Mandy Prins, dermatoloog Maxima Medisch Centrum
Tjinta Brinkhuizen, dermatoloog Catharina Ziekenhuis
Chantal Staal, huisarts

Het auteurschap van deze nascholing is van Universitair Medisch Centrum Groningen en European Academy of Dermatology and Venereology