Dermatoscopie

Datum:
n.o.t.k.
Tijdstip:
12 oktober vanaf 14.00u | 9 december vanaf 18.00u (deze scholing bestaat uit 2 dagdelen)
Locatie:
Gebouw Strijp-Z, Tilburgseweg-West, 100, 5652 NP, Eindhoven
Accreditatie:
10 punten
Prijs:
€ 550,00 | voor AIOS 25% korting

Het onderwijs richt zich vaak alleen op het herkennen van huidkanker. Niet op goedaardige afwijkingen die erop lijken. In deze nascholing vergroot u uw kennis van de diagnostiek met het blote oog en het gebruik van de dermatoscoop. U krijgt meer grip op de beoordeling van plekjes waar de patiënt zich zorgen om maakt maar die goedaardig blijken te zijn.

We richten ons op de diagnostiek van de 12 meest voorkomende groene en rode (on)zeker maligne, vlaggen. Deze nascholing is bedoeld om de differentiatie tussen goed en fout, pluis en niet pluis te optimaliseren. Hierdoor vermindert het aantal onnodige excisies en verwijzingen.

De scholing bestaat uit twee dagdelen met enkele weken daartussen. In de tussenliggende weken oefent u in de eigen praktijk met het gebruik van de dermatoscoop. De docenten geven online feedback op de door u geüploade casuïstiek.

U ontvangt het zakboekje 'Dermatoscopie voor de huisartsenpraktijk, de groene en rode vlaggen'.

Dermatoscoop
Nadat u zich heeft aangemeld krijgt u een e-mail met de vraag of u een dermatoscoop heeft en zo ja welk merk en type. Heeft u geen dermatoscoop dan is dat geen probleem. Wij zorgen voor voldoende dermatoscopen en/of koppelstukjes die nodig zijn voor het maken van foto's via een camera. Na de tweede bijeenkomst kunt u de dermatoscoop die u in de nascholing gebruikt, met korting kopen.

Docenten
Mandy Prins, dermatoloog Maxima Medisch Centrum
Tjinta Brinkhuizen, dermatoloog Catharina Ziekenhuis
Chantal Staal, huisarts